خیالپردازی ناسازگار

مبارزه با خیالپردازی ناسازگار

خیالپردازی ناسازگار

مبارزه با خیالپردازی ناسازگار

تجربه کاربران reddit

جمعه, ۱ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۳۳ ب.ظ

ترجمه از: https://www.reddit.com/

در سایت reddit گروهی هست با عنوان Maladaptive Daydreaming - MD که البته گروه خیلی مفیدی نیست اما تک و توک چیزای به دردبخوری توش پیدا میشه کاربرانی که تجربیاتشون رو نوشتن که چطور تونستن خیالپردازی ناسازگار رو شکست بدن

تجربه یکی از کاربران reddit:

میدونم بعضی وقت ها میتونه خیلی بیهوده باشه
هرفکر هر لحظه که تایم خالی داریم منجرب میشه به رویایی جدید
حتی قبل از اینکه این پست رو بنویسم درباره نوشتنش درباره تأثیری که خواهد داشت رویاپردازی کردم
دور خودمو پر کردم از چیز هایی که واقعی نیستن
اما من کم کم بهتر شدم من فکر میکنم md بخاطر الگو های فکری و نبود ذهن آگاهی بوجود میاد
در اینجا میخوام واستون درباره کارهایی که میکنم توضیح بدم :
1) همین اول مشخص کنید که چه زمان هایی شروع به خیالپردازی میکنید منظورم وقت هایی هست که میخواین دیگه تو دنیای واقعی نباشین و سراغ دنیای خیالیتون میشین این خیلی مهمه که متوجه باشین چه زمان هایی دور و سرگردان میشین
2) با خودتون روبرو بشین و از خودتون بپرسین چرا خیالپردازی میکنید
آیا حوصلت سر رفته؟ ناراحتی؟ چیزهایی وجود داره که نمیخوای باهاشون سروکله بزنی؟ با یه آدم خیالی صحبت میکنی چون تو دنیای واقعی کسیو نداری تا باهاش حرف بزنی؟ یا مثل من فقط میخوای فضاهای خالی درونت رو پر کنی؟
حتی اگه دقیقا دلیل خیالپردازیت رو نمیدونی ذهن آگاهی رو امتحان کن سعی کن بفهمی به چه دلایلی سعی میکنی دنیای واقعی رو ترک کنی حتی برای لحظاتی
3) به خودت بگو ''برگرد'' به دنیای واقعی برگرد مهم نیست که چقدر در برابر دنیای خیالیت کسل کنندست
به شروع مکالمه خیالپردازی توجه نکنید.
اگرشما هم برای اتمام خیالپردازی و برگشت به دنیای واقعی مشکل دارین کاری که من انجام میدم رو امتحان کنید
سعی کنید خودتون رو از بدنتون از محیط اطرافتون آگاه کنید تمرکز کنید روی لحظه حال و فکر کنید بیینید چیکار میکردین
مثلا من دارم موهامو میشورم من میتونم آب رو روی صورتم حس کنم من توی اتاق تنها هستم حمام گرم و مرطوبه زمانیکه که دارم پوست سرم رو مالش میدم جایی که انگشتم بریده احساس گزگز میکنم
من اینجام من این لحظه رو ترک نخواهم کرد چون من اینجام
پس از مدتی که ذهن آگاهی رو تمرین کردین شروع کنید به یادآوری خاطرات و چیز هایی که از اول باعث شدن شما شروع کنید به خیالپردازی
برگردین به گذشته و با خاطراتتون روبرو بشین حتی اگه باعث ناراحتی و استرس در شما بشه شما حتما باید برگردید به گذشته برگردین به نقطه شروع خیالپردازی و ببینین اون زمان چه اتفاقاتی میوفتاده


جمع بندی مطالب:
1) آگاه باشید که چه زمانی شروع میکنید به خیالپردازی.
2) توجه کنید که چرا اصلا خیالپردازی می کنید.
3) وقتی دارین خیالپردازی میکنین به خودتون بگین برگرد به دنیای واقعی.
4) روی دنیای حقیقی تمرکز کنید.


در پایان
ذهن آگاهی بسیار به من کمک کرد هر از چند گاهی شکست خوردن کاملا نرمال و طبیعی هست و این شکست ها خود‌ش نوعی بهبودی هست.
متاسفانه هیچ کس مشکل مارو جدی نمی گیره و منابع بسیار کمی در این زمینه موجود هست بنابراین ما باید خودمون این منابع رو تهیه کنیم پس شما هم اگر کار هایی بلدین که بهتون کمک کرده حتما به اشتراک بگذارین تا بقیه هم استفاده کنن.

 

 

 


 

  • َAdmin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی