خیالپردازی ناسازگار

مبارزه با خیالپردازی ناسازگار

خیالپردازی ناسازگار

مبارزه با خیالپردازی ناسازگار

انواع تم های خیالپردازی

جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۱۰ ب.ظ

ترجمه از سایت: https://thedreamingplace.com/

تم های خیالپردازی خیلی مهم هستن در درمان خیالپردازی ناسازگار چون خیالات ما از ناخودآگاهمون سرچشمه می گیره و ناخودآگاه ما با کمک رویاها میخواد با ما صحبت کنه.

رویاهای ما در اصل نشون دهنده مشکلات عقده ها و ناراحتی های درونی ما هستن و اگر بدونیم هر خیال در اصل به چه مشکلی مربوط هست میتونیم اون مشکل رو حل کنیم و اینجوری میل ذهن ما نسبت به خیال پردازی درباره اون موضوع کمتر خواهد شد.

 

قهرمانی

این مضمون خیال پردازی شامل سناریوهایی است که در آن شما در یک موقعیت سخت نتیجه مثبتی ایجاد می کنید. ممکن است شما یک کارآگاه باشید که یک پرونده را حل می کند ، یا یک شوالیه در حال نجات یک دختر بچه . به هر صورت ، مضمون قهرمانی نشان دهنده تمایل به ایجاد تأثیر در جهان است ، خواه از طریق حل مشکلات یا مفید بودن. در زندگی روزمره خود به دنبال راه هایی برای ایجاد تغییر باشید: به دوست خود کمک کنید تا از پس مشکل برآید ، برای انجام کار های خیر و انسان دوستانه داوطلب شوید یا در مورد مشاغل خدماتی تحقیق کند.

شرور

در رویاهایتان شما فردی شرور هستید  مثال های احتمالی شامل تبدیل شدن به یک دیکتاتور جهانی ، یک رئیس خطرناک مافیایی ، یا یک دانشمند دیوانه  اگر این نوع رویاپردازی را دارید ، ممکن است تمایل به جستجوی جنبه تاریک خود را داشته باشید. شاید شما از هنجارهای اجتماعی اذیت شده اید و می خواهید وضع موجود را متزلزل کنید. اگر چنین است ، پس در زندگی روزمره خود کاری غیرمتعارف انجام دهید. از طرف دیگر ، ممکن است احساسات منفی مانند خشم ، نفرت یا تمایل به انتقام گیری را فرو خورده باشید. تحقیق کنید که چه چیزی این احساسات را تولید می کند و برای تغییر آنها تلاش کنید.

ماجراجویی

خیال پردازی درباره "سفر به جنگل های آمازون" این یک رویای ماجراجویی است. این موضوع فرار به سرزمین های دور و مکان های عجیب و غریب است. هنگامیکه تحت فشار قرار می گیریم ، تمایل داریم این رویا را داشته باشیم. اگر این شما هستید ، کمی وقت بگذارید و کاری سرگرم کننده انجام دهید. پیاده روی بعد از ظهر یا یک سفر آخر هفته روش هایی عالی برای اضافه کردن یک ماجراجویی کوچک به زندگی شما هستند.

تحولی عمیق

در این خیال بافی ، شما یک تحول عمیق را تجربه می کنید: مرگ ، تولد دوباره ، یا تغییر شکل از شکل فیزیکی به شکل دیگر. این ممکن است به این معنی باشد که شما برای تغییر در زندگی خود احساس آمادگی می کنید: محیط های جدید ، روابط یا دیدگاه های جدید. به فکر شروع یک پروژه خلاقانه یا یک فرصت تجاری باشید. یا چیزهایی را از زندگی حذف کنید که دیگر به درد شما نمی خورد.

قدرت

مسلماً یکی از سرگرم کننده ترین مضامین رویایی است. رویاهای قدرت شامل توانایی های خارق العاده ای است: پرواز ، جادو ، هوش فوق بشری یا مهارت های جنگ افسانه ای. شما احساس قدرت ، قدرتمندی و در رأس دنیا می کنید. اگر این خیال پردازی را غالبا دارید ، ممکن است نیاز به مهارت یا تسلط بر یک منطقه خاص را داشته باشید. مهارت جدیدی را یاد بگیرید و کار کنید تا در آن مهارت پیدا کنید.

آزار و اذیت

رویاهای روزانه آزار و شکنجه اساساً مربوط به طرد شدن است: شما ممکن است خود را طرد کنید ، از دیگران متنفر باشید یا به ناحق با دیگران رفتار کنید.

این خیال پردازی نشان می دهد که در جایی از زندگی واقعی ، احساس سو تفاهم دارید. منبع این احساسات را ریشه کن کنید. آیا احساس می کنید کسی را ندارید که از نظر عاطفی به او رجوع کند یا احساسات شما شنیده نمی شود؟ اگر چنین است ، پس سعی کنید راه هایی برای ایجاد یک سیستم پشتیبانی عاطفی و قوی در زندگی خود پیدا کنید. یک دوست ، معلم یا مشاوری را پیدا کنید که بتوانید وقتی اوضاع ناخوشایند است به او مراجعه کنید.

 

بلایا

هنگامی که این نوع خیال بافی را تجربه می کنید ، عمیق ترین ترس های شما زنده می شوند  بلایای طبیعی ، یک تصادف رانندگی یا یک تست ناموفق . این رویاها عمیق ترین ترس ها و نگرانی های شما را نشان می دهد. آیا از نتیجه خاصی یا از یک وضعیت احساس استرس می کنید؟ آیا در مورد برخی از مناطق زندگی خود احساس ناامنی می کنید؟ به دنبال روش هایی برای کاهش نگرانی خود باشید. مراقبه و تاکیدهای مثبت می تواند مانع از ترس شما شود.

غذا

آیا تصور می کنید که چیزی خوشمزه می خورید یا می نوشید؟ اگر فکر می کنید هیچ ارتباطی با گرسنگی شما ندارد ، پس ممکن است به نوعی رضایتمندی احتیاج داشته باشید. ممکن است استرس داشته باشید و کمی به استراحت نیاز داشته باشید ، یا می خواهید زمان بیشتری را با عزیزانتان سپری کنید. از فرصت های بیشتر برای انجام فعالیت های سرگرم کننده و لذت بخش استفاده کنید. یک مهمانی برنامه ریزی کنید و از افرادی که بیشترین اهمیت را برای شما دارند دعوت کنید.

داستان عاشقانه

این موضوع رویا شامل تعامل عاشقانه یا جنسی با دیگران است. ممکن است شامل روابط عاشقانه پرشور ، روابط ممنوعه یا قطع رابطه باشد. این رویاها آرزوی شما برای عشق و ارتباط را بیان می کند. شما ممکن است در زندگی خود جایی باشید که احساس بی مهری کنید یا قادر به ابراز عشق نیستید. حتی ممکن است از نظر احساسی احساس انزوا کنید. روابط عاطفی نزدیک با افراد زندگی خود برقرار کنید ، یا به دنبال فرصت هایی برای ایجاد روابط جدید باشید.

حیوانات

در رویا ممکن است شما توسط حیوانات احاطه شده باشید ، یا حتی خودتان تصور کنید که یک حیوان باشید این نشان می دهد که شما با برخی از ویژگی های حیوانات ارتباط دارید. حتی ممکن است تمایل داشته باشید به طبیعت برگردید. شیوه زندگی فعلی شما می تواند احساس خفگی در شما ایجاد کند. سعی کنید بیشتر وقت خود را در فضای باز بگذرانید ، یا روش هایی برای ساده کردن زندگی خود پیدا کنید. با حیوانات واقعی دوست شوید و به درسی که آنها می توانند به شما بدهند توجه کنید.

شهرت

معمولاً کسانی که نیاز به توجه دارند در مورد مشهور شدن خیال پردازی می کنند ، همچنین می تواند به این معنی باشد که شما می خواهید دستاوردهای شما مورد توجه دیگران قرار بگیرد . ممکن است لازم باشد در زندگی جسارت بیشتری داشته باشید و خود را در موقعیتی قرار دهید که مورد توجه قرار بگیرید. یک رمان منتشر کنید ، یک پیج اینستاگرام یا یک وبلاگ راه اندازی کنید. از پشت پرده بیرون بیایید و بگذارید رنگ های شما بدرخشند.

 

  • َAdmin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی