خیالپردازی ناسازگار

مبارزه با خیالپردازی ناسازگار

خیالپردازی ناسازگار

مبارزه با خیالپردازی ناسازگار

علائم خیال پردازی ناسازگار

جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱ ق.ظ

ترجمه از سایت: https://thedreamingplace.com/

 

1) اگر کسی هنگام خیال پردازی شما را قطع کند مسئله بزرگی است.

تصور کنید که در حال تماشای یک فیلم واقعا خوب هستید که برای دیدن آن در حال مردن هستید درست زمانیکه به اوج فیلم نزدیک می شود ، دوستی وارد اتاق می شود و می خواهد مکالمه ای را شروع کند. طبیعتاً خیلی خوشحال نخواهید شد. این دقیقاً حسی است که وقتی یک خیال پرداز ناسازگار در زمان خیال پردازی خود قطع می شود دارد . 

 

2) دیدن یک فیلم 10 دقیقه ای یک ساعت طول می کشد.

حتی وقتی چیز جالبی را تماشا می کنید پس از 15 یا 30 دقیقه فیلم را متوقف می کنید تا درباره آن موضوع خیالپردازی کنید پس از اتمام خیالپردازی ادامه فیلم را تماشا می کنید. 

 

3) تجسم کردن راحت ترین کار دنیاست

اگر یک چیز در افراد مبتلا به MD وجود دارد ، تجسم است. آنها می دانند که چگونه تصویری را در ذهن خود نگه دارند و آن را زنده کنند. از آنها بخواهید یک اتاق را در یک خانه خیالی به تصویر بکشند ، و آنها نه تنها آن را می بینند ، بلکه آن را تجربه می کنند مثل اینکه آنجا باشند. آنها ممکن است صدای لگد زدن به پنجره را بشنوند ، یا بوی چیزی را که در آشپزخانه پخته می شود بفهمند برای خیال پرداز ناسازگار آنچه به عنوان یک تصویر آغاز می شود می تواند به واقعیت تبدیل شود.

 

 4) موسیقی  را براساس سناریوی خیال پردازی انتخاب می کنید.

اگرچه افراد مبتلا به MD می توانند ترجیحات موسیقی عادی مانند دیگران داشته باشند ، اما بیشتر اوقات ، تخیلات آنها بر موسیقی گوش داده شده تأثیر می گذارد. گاهی اوقات آنها به آهنگ مناسب نیاز دارند تا صحنه ای رویایی را تنظیم کنند یا حتی در وهله اول خیال پردازی را تحریک کنند.

 

5) شما برای دقیق تر شدن رویاهای خود تحقیقات واقعی انجام می دهید.

خیال پردازان ناسازگار دوست دارند که تخیلات آنها تا حد ممکن واقعی به نظر برسند. گاهی اوقات این کار را با انجام تحقیقات واقعی در دنیای واقعی انجام می دهند. آنها ممکن است انواع خانه ها ، سبک های مختلف لباس ، تاریخچه یک دوره زمانی خاص یا جزئیات خاص یک مکان را جستجو کنند.

 

6) هرگز حوصله شما سر نمی رود.

وقتی یک خیالپرداز ناسازگار هستید ، مجبور نیستید به دنبال سرگرمی باشید - فقط آن را ایجاد می کنید. شما از تخیلات خود به اندازه کافی محتوا دارید تا بتوانید ساعت ها مشغول کار خود باشید. در بسیاری از مواقع ، حتی ممکن است خوشحال باشید که کاری برای انجام دادن ندارید ، چون زمان بیشتری را برای خیال پردازی دارید.

 

7) مراقبه و مدیتیشن برای شما شکنجه است.

علی رغم اینکه مراقبه و مدیتیشن برای درمان MD می تواند مفید باشد به اکثر افراد مبتلا به MD نمی تواند کمک کند و آنها می خواهند از آن دوری کنند. آنها می دانند که تمرکز حواس  به وجود آنها نیاز خواهد داشت ، که با وجود افکار در ذهنشان تقریباً غیرممکن به نظر می رسد.

 

8) یک صحنه عالی فیلم باعث می شود شما فکر کنید ، "این رویای بعدی من است !"

شکی نیست که برای خیال پردازان ناسازگار ، انگیزه واقعی تماشای فیلم یا خواندن کتاب  یافتن الهام جدید برای رویاهای آنها است. صحنه ای از یک فیلم یا شخصیت یک کتاب ممکن است یک تخیل جدید در ذهن آنها بسازد که برای ماه ها ادامه داشته باشد.

 

9) نمی توانید تمرکز خود را برای مدت زمان طولانی حفظ کنید.

 

10) زمان مشخصی نمیتوانید خیالپردازی کنید مثلا میگوئید فقط 10 دقیقه خیالپردازی میکنم اما به خود می آیید که 2 ساعت گذشته.

 

_________________________________________________________________________________________________________________________

  • َAdmin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی